Blått som havet

Emil somnade med den idag, hans (vår) telefon, den trådlösa. Han har fullkomligen fått tokdille på den. Han vill ha den i handen hela tiden, gärna jämt. Som tur är har vi två, men ringer det och den andra inte finns tillgänglig får personen i luren höra ett gnäll som låter som en liten hundvalp som vill ha sitt ben.
Så av någon anledning blir samtalen jag ringer på kvällarna efter sju. Dock ringer jag inte så mycket.
Jag låg och förundrade mig förut över att jag (vi) har fått ett blåögt barn till, oväsentligt kanske kan tyckas, men jag är förundrad. Själv har jag ju bruna och Jarmo har grågröna och barnen har de blåaste blått ni kan tänka er. Något som är ännu skummare är att Emil bara blir blondare och blondare...ser ut att bli Bellas raka hår.
Markus däremot, när han föddes på bb i lidköping sa dom att han var den långhårigaste som fötts på fem år, och jag tror dom. Han hade nästan håret ner till axlarna, så söt...Det kom personal från alla möjliga avdelningar bara för att dom hade hört ryktet om trollungen som fötts kvällen innan.Nu är det ett evigt klippande hela tiden, jag vet ingen annan som har så tjockt hår, och som växer med den rekordfarten.
Första gången vi var tvungna att klippa han var när han var tre månader, trot eller ej.
Nu ska jag snart fram och handla lite ingredienser till julgodiset, blev inget med det igår, blev dock en vackert klädd gran, barnen skulle bara ha vissa färger i år, så det blev silver, guld, och rött.
ett tag höll det inte på att bli någon granpyntning. Jag och Markus kom ihop oss, om mat...han ville promt inte ha, och jag blev sur, Jarmo sur och Markus sur. Det skulle aldrig falla mig in att klä granen när vi är på dåligt humör, men som vanligt försvann det efter en stund så då var det bara att sätta igång.
Så julgodiset får bli idag. Senare ikväll blir det till att gå hem till Sara här på gatan som har julavslutningsfest för oss på jobbet. Äntligen får jag använda mitt nyinköpta glitterlinne!
Bara man inte fryser ihjäl på ditvägen så....Huuua vad kallt det är ute, jag var tvungen att ge mig ut en sväng igår, jag tycker det rent av är jobbigt kallt! Folk tror väl att jag håller på att dö eller nåt när dom möter mig, spänd med stirrande blick, fokuserad på att bara få komma in.
Nu ser jag fram emot:
Ikväll...
Onsdagkväll, när allt är klart och man kan sitta och ha det skönt
Julafton såklart!
Juldagen, middag hemma hos min bror och familj
Annandagen då ska barnen hem till mormor och Thomas och vi har bjudit hem ett par glada goa människor
Nyårsafton ska vi hem till Robban och Mariette med barn, dom brukar vi fira med,brukar vara under avslappnade former, mycket skönt.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Tack för din kommentar.



Visste inte att du har en blogg. Kul! Ska läsa igenom ordentligt imorgon mellan plikterna :)



God Jul!!!!

2009-12-22 @ 22:15:57
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0