Bilar

Markus känner mig mycket väl, han är expert på att läsa av mig. Ikväll var han steget före, han sa till mig att vänta med att gå in i vardagsrummet, och när jag tillslut gjorde det hade han tänt ett tjugotal ljus. Underbara unge!
På vägen in till skara idag kom jag att tänka på en mycket lustig händelse, som hände för ett tag sen. Jag hade varit i brännebroa, kom körande på E20 mot Götene, klockan var mellan 16-17, med andra ord rusningstrafik. Medans jag satt där och körde, filofiserade jag för mig själv, och kom att tänka på döda vinkeln. Hm, vart har jag den då, släppte ratten med ena handen, och höll up mitt långfinger (fu..finger) till vänster. Upp och ner, framåt och bakåt, där har jag döda vinkeln, där, inte där, inte där, en bra stund tills jag insåg vad sjutton jag höll på med!! Hahaha, jag satt ju och peka finger åt folk, åt alla möjliga håll, så möter ni en dåre som pekar finger, det är nog inte mot er, han eller hon kollar nog bara sin döda vinkel...
Jag tänkte för mig själv när jag skrev att jag skulle iväg och byta däck, att det vore ju knepigt om inget konstigt hände. Och det gjorde det, hände.För det första, när jag kom till rondellen nära coop, kom jag att tänka på polisincidenten som hände där en annan gång när jag var ute och körde, blev en dyr historia, men den tar vi en anna gång, så jag har lite skräck för skara och rondeller, gissa vem som kommer där i rondellen då...farbror polisen...ihhh han missa mina däck,jag hann iallafall få ihop en bra historia i huvudet på denna korta stund iallafall. Kom fram till Bilia, in där o snacka med gubbarna, dom fråga vad jag hade för bil, till vilka däcken var beställda, jag öhm..volvo..v...40 var det ja!! Dom satte mig att vänta, medans dom skulle byta.Där försjunk jag i ett avsnitt av förlossningskliniken, så varje gång dom ville mig nåt, blev 4-5 gånger, så fick dom gå en bit för att få min uppmärksamhet, jag var ju så inne i tvn. Vart har du låshylsan då? undrade den unga grabben. Den har vi i handsfacket, svara jag käckt, som visste vad det var endast tack vare att Jarmo en gång i tiden förklarat vad det var. Men icke då, fanns ingenstans,fick ringa hem o kolla, kom fram till att den förmodligen blev kvar på Shell i somras. Problem,slutade med att grabben fick för första gången banka bort ja, vad det nu heter då...
Ja, med det ena och det andra, lite kul var det iallafall. Lyckades ju involvera ett antal personer i det, och det är ju alltid roligt.
Nu sitter Jarmo här och smygläser, hehe,dax för oss att sova, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0