-30 grader ute, typ...

Skönt, vartannat år firar vi nyår hemma, vartannat borta hos Robban o Mariette, och i år är det borta, så då slipper man dona här hemma idag. Jarmo och Robban är iväg nu och fixar smällare och lite drickbart tills imorgon, jag sa köp nu lite smällare, dom kolla på mig som om att jag var från en främmande planet...
Jag kan ju glömma det alltså. Maten är bara att åka och hämta imorrn från Köttex, och förrätten ska min kära mor fixa, hon gör gudomligt goda räkbakelser. Så det enda vi behöver göra är att ta vagnen och traska dit imorrn, det jag fasar för är hemvägen, tar ju bara tio minuter, men det ska ju bli ännu kallare, så det blir till att ta med oss massa varma kläder och filtar till barnen.
Skulle åkt till Blom och Anna idag och kollat på huset, men det dök upp annat för dom, så vi tar det en annan dag istället.
Jag har lovat barnen att spela bingolotto idag, hm..hör väl inte till favoritsysslan, men vi spelar ju det en dag på året, förra veckan och då vann vi ju hundra kronor, så det blev två nya lotter.
Men tänk om man vann en miljon...då skulle man inte ha några problem med vad man skulle vilja lägga pengarna på direkt. En solresa, till värmen, genast!!
GOTT NYTT ÅR TILL DIG !!!!

Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

Gott nytt år!

2009-12-30 @ 22:24:02
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0